Aprofitant que la Tutora de seguiment està cursant una formació sobre "EL programari lliure en la intervenció en dificultats d'aprenentatge" a PRISMA, vaig veure adient proposar-li la confecció d'un recull de recursos TIC, organitzats de forma pràctica per a la utilització dels docents.
Aquest document, té un caràcter obert, al qual tothom que trobi o conegui recursos interessants els podrà afegir.
El fet de fer un document d'utilització molt pràctica, estem segurs que ajudarà a la consolidació dels beneficis de la figura de tutora de seguiment per els docents, cosa que n'afavorirà la seva possible expansió de cara el urs vinent.
RECURSOS WEB PER AL TREBALL DE CONTINGUTS CONCRETS I
ESPECÍFICS
ÀREA APRENENTATGE
|
NIVELL
EDUCATIU
|
RECURS
|
CONTINGUTS
|
OBSERVACIONS
|
LLENGUATGE
|
E.I / C.I
|
Aprenentatge
lectura
|
Ordenar frases/
escolta, grava i compara/ defineix objectes/ memory.
|
|
E.I/E.P
|
Lectoescriptura
(lletra lligada)
|
Activitats
clic organitzades en diversos centres d'interès: Les lletres, els objectes,
el cos, els aliments, els instruments musicals i els animals. Inclou una guia
didàctica.
|
||
E.I / C.I
|
Lectura
(lletra lligada i d'imprempta minúscula)
|
Activitats
clic ( set paquets de lectura
consistents bàsicament en associacions imatge-paraula), organitades
pels fonemes consonàntics que treballen. Inclou una guia didàctica i un
document en format AmiPro per imprimir les fitxes de treball complementàries.
|
||
E.I/E.P
|
Lectoescriptura
|
18
Activitats clic dividides en tres parts relacionades amb fruites (plàtan,
kiwi, margrana, llimona, taronja i coco.).
Activitats de memòria, d'escriure...
|
||
E.I/E.P
|
Lectura
i escriptura (lletra de pal)
|
Activitats
clic amb el lèxic del camp semàntic de les peces de vestir, les coses de la classe
i els aliments.
|
||
E.I.
|
Lectura,
organització a l'espai, relacionar idees,
|
Activitats
clic que pren com a centre d'interès l'esquirol: què menja, on viu, com és,
identificació de les seves parts, com fan el niu els esquirols... Al final de
les activitats trobem també una cançó de l'esquirol.
|
||
E.I.
|
Consciència
fonològica, coneixement entorn, sequències,cançó.
|
Nivell 1: una
sola paraula i dos dibuixos. Hi ha un so que diferència les dues imatges (pi-
pa...).
Nivell 2: dues paraules i dos dibuixos,
Nivell 3: tres paraules i tres dibuixos,
|
||
E.I/E.P
|
Comprensió
verbal, interpretació d'imatges, orientació i organització espacial,
sequències, lectura...
|
Activitats
clic sobre el conte L'aneguet lleig de Hans Christian Andersen. El
projecte està dividit en dues parts:
Mirar
i escoltar el conte.
Fer
les activitats: trencaclosques, ordenació d'escenes, activitats de
lateralitat, relació dibuix-foto, activitats de lectura...
|
||
E.I/E.P
|
Lectoescriptura
(discriminació auditiva i visual i
associació d'imatges, fonemes, síl·labes, paraules i escriptura de paraules i
interpretació de frases)
|
Activitats clic seqüenciades
des de nivells molt previs per a l'adquisició de la lectoescriptura.
Com a suport visual
s'han utilitzat imatges del sistema augmentatiu de comunicació SPC.
|
||
E.I
|
Dictat
de paraules (clic)
|
Escriptura
(lletra lligada)
|
Paraules
agrupades pel so de la lletra inicial de cadascuna de les paraules.
|
|
E.I, E.E
|
Lectura,
raonament lògic, espai...
|
Activitat clic
per treballar aspectes relacionats amb
l'hora de dinar. Organitzades en quatre blocs segons es treballin
els menús, els estris de cuina, els estris per parar taula i els hàbits
durant l'àpat.
|
||
E.I/C.I/
NOUVINGUTS
|
Lectoescriptura
|
Llèxic del camp semàntic de les peces
de vestir, les coses de la classe i els aliments.
|
||
E.I/E.P
|
Lectura
i escriptura
|
Activitat clic:
9 paquets d'activitats on es plantegen diferents jocs sobre els noms de 48
animals: autodefinits, sopes de lletres, associacions, resposta escrita...
|
||
E.I/C.I
|
Lectoescriptura
|
Activitats clic organitzades en diversos centres d'interès:
Les lletres, els objectes, el cos, els aliments, els instruments musicals i
els animals. Inclou una guia didàctica
|
||
Alumnat d'incorporació tardana, DA,
NEE
|
Estructuració
llenguatge
|
Útil en la rehabilitació d’afàsies
(imatge-so-text de manera simultània i automàtica, afavoreix el
feed-back). Eina alternativa de
comunicació en discapacitats motòriques (
permet escriure frases amb un simple clic)
|
||
E.I /C.I/ DA
|
26 coses de la
classe(clic)
|
Lectoescriptura (paraula i frase)
|
Activitats
entorn objectes d'aula: llapis, esborrador, guixos, ordinador...
|
|
DA/E.I/E.P/
|
Llenguatge,
educació emocional, educació física....
|
Blog de recursos per a la millorar les
dificultats d’aprenentatge de llenguatge: avaluació, buf i pràxies, cançons,
conceptes bàsics, consciència fonològica, contes, creativitat, deficiència auditiva,
dibuixos per pintar, discriminació auditiva, disfèmia, dislàlies, dislèxia,
educació emocional
|
||
E.P
|
Llenguatge:
comprensió lectora i expressió
escrita.
|
Per a treballar contes amb lectura compartida,
|
||
E.I/E.P
|
Lectura
|
Contes escrits en lletra lligada i en lletra de
pal per a llegir i/o explicar.
|
||
E.I/NEE
|
Llenguatge
(castellano): comprensión verbal, relacionar conceptos, resumir...)
|
Los tres cerditos, blancanieves, la casita de
chocolate, la ratita presumida, la caperucita roja.
|
||
E.I/DA/
NOUVINGUTS
|
Castellano
(vocabulario)
|
Webs (el cuerpo, la ropa)
|
||
E.P
|
Fixació,
memòria, repeticions, descripció, carta, ordre....
|
Activitats diverses per a una lectura
eficaç
|
||
E.I
|
Coneixement
del medi, llenguatge
|
Activitats de lectoescriptura en la
temàtica del mercat (imatge i so)
|
||
E.I/ C.I
|
Lectura
(identificar lletres)
|
Buscar paraules que comencin
per...PDI
|
||
E.I/ C.I
|
Lectura
comprensiva
|
Descobrir la cara a partir d'unes
frases que la descriuen
|
||
E.I/ C.I/DA
|
Lectura
comprensiva i interpretació d'imatges
|
|
||
TOTES ETAPES
|
Lectura
comprensiva i interpretació d'imatges
|
|
||
E.I / E.P
|
Castellano
(comprensión oral y escrita)
|
En 6 idiomes: català, castellà,
euskera, english, francès i galleg. MOLT RECOMENABLE i a la pàgina principal
i ha molts altres recursos
|
||
TOTES ETAPES
|
Lectoescriptura
|
De text a la veu (escriu i escolta)
recomenable per autocorrecció. En diversos idiomes
|
||
ALUMNAT NOUVINGUT / INCORPORACIÓ
TARDANA/E.I/ DA
|
Llengua
catalana
|
Materials basats en el programa JClic destinats a
l'aprenentatge interactiu de la llengua catalana
|
||
E.I/ DA
|
Llengua
castellana (escriptura)
|
Aprendre a escribir las letras, en caligrafía, en
mayúsculas o letra de imprenta
|
||
E.I/ C.I/DA
|
Escriptura
|
Confegir paraules a partir de
laberints
|
||
E.P
|
Escriptura
|
Llegir frases de dreta a esquerra
|
||
E.I/ C.I/DA
|
Escriptura
(caligrafia)
|
Este formulario
permite crear hojas de ejercicios de copia (hasta 10.000 caracteres) en
formato PDF. En diversos idiomes i diferents pautes (montessori, linea simple
i quadricula) i en diferents tipus de font (memima, massallera i puntjada)
|
||
E.I/ DA
|
Escriptura
(traç)
|
Quaderns de grafomotricitat
sequenciats pel nivell de traç (vertical, horitzontal, oblicus descendents,
semicercles, ondulats) i per edats (3,4 i 5 anys)
|
||
E.I/ DA
|
|
Lectura
iconogràfica
|
Magatzem d'icones (ajuds tècnics,
cultura, ensenyament, oficis, aliments i menjars, i família.
|
|
E.I/ DA
|
Grafomotricitat
(traç)
|
Repasar dibuixos
|
||
TOTES ETAPES
|
Junta de Andalucía (Averroes)
|
Diversos
|
|
|
E.P
|
Escriptura
(contes)
|
permet escriure (crear de nou o
modificar), llegir i imprimir un conte o una història. Català, castellà i
anglès.
|
||
E.I (5 anys, a partir de 3 anys amb
suport visual)/ C.I/
|
Síl·labes directes, inverses i travades.
|
Escriure una
paraula tot mirant un dibuix i escoltant el seu nom.
Si l'escriuen correctament el dibuix s'animarà.
Nivell fàcil: Paraules tal i com sonen
Nivell
difícil: Paraules que sonen o s'escriuen diferent, o porten accent o hi
ha sons diferencials del castellà.
Quan el nen o
nena sàpiga respondre correctament les 100 paraules ja es pot considerar que
té coneixement del teclat i que ja té adquirides les normes bàsiques de
fonètica i ortografia i ja pot passar a un estudi amb més profunditat, de la
llengua. No es respecta l'ortografia natural perquè es tracta de fixar la
paraula tal i com s'escriu.
|
||
E.I/
NOUVINTUTS
|
Dificultats
de llenguatge
|
Paraules escrites-oral i fotografia
classificades en diferents entorns (casa, muntanya, taller de lampisteria,
ciutat...)
|
||
CS/ ESO.
|
BAL(Biblioteca d'aplicacions lèxiques)
|
Llengua
en general
|
Pretén fer amè
i divertit l'aprenentatge de la llengua als alumnes dels cicles educatius que
van des del cicle superior de primària fins al segon cicle d'ESO, a través de
diferents tipus de jocs lingüístics i de totes les possibilitats que el món
multimèdia ens ofereix.
|
|
NOUVINTUTS
|
Llengua
en general
|
Programació
completa per a alumnat nouvingut a primària. Recull 11 temes de la programació de nivell
inicial de català (A1, usuari bàsic) per a escolars de 8 a 16 anys.
Es
tracta d'una proposta adaptable a les necessitats de cada aula i oberta a
noves aportacions.
|
||
E.P
|
Castellano
(escritura)
|
Juegos en línea
para escribir rápido
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ÀREA
MATEMÀTICA
|
TOTES
ETAPES
|
|
Operacions,
hores rellotge, numeració...
|
Generador
de fulles d’exercicis de càlculs matemàtics per imprimir
|
EI/
CI
|
Quantitat
(numeració, comptatge, seriació, sequències, sumes)
|
Activitat
clic (tres paquets) a on es treballen els nombres del 0 al 9, amb activitats
de comptar objectes, completar sèries, ordenar seqüències i resoldre sumes
molt senzilles.
|
||
E.I
|
Numeració
i càlcul
|
Activitat
clic amb tres paquets de numeració i
càlcul : "Ja sé comptar! (1, 2,
3)", "Ja sé comptar! (1, 2, 3, 4, 5)" i "Juguem amb els
números? (del 0 al 10)".
|
||
E.I
|
Numeració
(quantitat)
|
Activitat
clic organitzada en 3 paquets ( P3-P4 i P5 ). En les activitats es presenten els números
(amb sons) i es convida els alumnes a identificar, relacionar i escriure les
quantitats.
|
||
E.I
|
Quantitat
i numeració (identificació de quantitats, relació d'ordre i lectura de
nombres)
|
Activitats
clic per a conèixer els números des del zero fins al 10, organitzades en vuit
nivells (comptem fins al 3, fins al 4... Fins al 10) utilitzant molta
varietat de dibuixos.
|
||
E.I/C.I
|
Lògica
matemàtica (
|
Activitat
clic en 3 paquets: Blocs lògics 1 (adreçats a educació
infantil i cicle inicial), amb objectes on intervenen un o dos atributs;
Blocs
lògics 2 (adreçats al cicle inicial), amb objectes de 3 atributs i
atributs negatius; Productes cartesians, amb els atributs positius o
negatius.
Inclou
també un document en format Adobe Acrobat (PDF) amb orientacions didàctiques
per al seu ús.
|
||
E.I/E.P
|
Numeració
|
Aplicació clic
amb 7 grups d'activitats:formació d'imatges de cada nombre amb els
instruments més emprats a l'escola: els dits de les mans, les regletes
Cuisenaire, els punts del dau... Es
treballa amb grups de 4 nombres (1, 4 i 2, 5) i el canvi d'activitat
és automàtic, de sis nombres ( de l'1
al 8), i grups de 9 nombres (1, 9 i 2,
10).Adaptat per discapacitat visual baixa visió.
|
||
E.I
|
Mides
|
Activitats
clic on es treballa el vocabulari de les mides: "Petit",
"Gran" i "Mitjà".
Aquest
material es troba publicat també a la pàgina de Recursos d'Educació
Especial de la Margarita Fortuny.
|
||
|
|
Operacions
|
Pàgina web molt
divertida per treballar tota mena d’operacions matemàtiques. EN ANGLÈS.
|
|
E.I/ DA
|
Comptatge,
suma i resta.
|
Programa para
enseñar a contar a los niños. Está diseñado para permitir que los más
pequeños asimilen los conceptos de cantidad, suma y resta. Aplicación
acolorida para mantener la atención y facilitar el aprendizaje.
|
||
E.I/C.I/DA
|
Comptatge,
sumes i restes,
comparació de
quantitats.
|
Diseñado para la rehabilitación de
discalculia en niños de 4-8. También puede ser útil para la prevención de la
discalculia. Se basa en nuestro
conocimiento actual de los circuitos cerebrales que subyacen a la cognición
numérica.
|
||
E.P/ESO/
|
|
Càlcul i problemes
|
Páginas
interactivas de Matemáticas, Aritmética, Álgebra y Problemas referidos a las
citadas disciplinas, que se autogeneran y autocorrigen cada vez que se
seleccionan.
MOLT
RECOMENABLE PEL SUPORT
|
|
E.P
|
suma,
resta,
multiplicación
y división.
|
juego
flash que contiene 20 operaciones distintas donde hay que poner el signo
adecuado en el menor tiempo posible. Cuanto más rápido contesten y más
aciertos tengan, mejor puntuación conseguirán.
|
||
E.I/ E.P
|
Quantitat:
comptatge, representació numèrica,
|
Autocorrecció.
Possibilita comprovar la conservació de la quantitat d'elements tot i la
posició que ocupen
|
||
E.P
|
Sumes,
restes, multiplicacions i divisions
|
“Juego educativo con las
operaciones matemáticas básicas”
|
||
E.P
|
Sumes,
restes, multiplicacions i divisions
|
“Un Scrabble
para niños pero con operaciones matemáticas en vez de palabras”
|
||
E.P
|
EDU365. Matemàtiques
|
Diversos
|
Recursos i activitats
molt diverses
|
|
E.P/DA
|
Comprensió
enunciat de problemes i resolució.
|
Lectura
comprensiva de problemas matemàticos (castellano) amb quantitat i sense
quantitat. Ofereix activitats amb ajuda. Per a jugar en pantalla o en paper
(papiroflexia). Conté activitats de lògica, percepció, memòria... visual,
diferències...MOLT RECOMENABLE PER ALUMANT AMB DA
|
||
C.I/ DA
|
Taules
de multiplicar
|
Per a estudiar,
practicar i comprovar si les sap. Amb autocorrecció.
|
||
E.I/C.P
|
Numeració
(unitats, desenes i centenes)
|
Activitats
clic classificades tres nivells
educatius: desena i unitats; desena i unitat utilitzant l'àbac; centena,
desena i unitat utilitzant l'àbac
|
||
E.I/ E.P
|
Operacions
(suma i resta)
|
Activitats
d'iniciació a la suma i la resta, organitzades en dos nivells: de l'1 al 5 i
del 6 al 10. Cal tenir el monitor configurat a 800x600.
|
||
E.I
|
Geometria
|
Activitats
clic on es treballen els atributs forma, mida i color de les
figures geomètriques bàsiques. S'hi plantegen activitats on cal classificar
figures a partir de la presència o absència de diferents qualificatius per a
cada atribut. Inclou un document explicatiu en format Adobe Acrobat (PDF).
Cal
tenir el monitor configurat a 800 x 600.
|
||
E.I
(5anys) / CI
|
Relació
quantitat i números, sumes
|
Activitats
clic de càlcul : Identificació de quantitats i sumes senzilles.
|
||
E.I/C.I
|
Lògica,
numeració i orientació a l'espai.
|
Activitats
clic classificades 2 nivells de dificultat. Es treballen conceptes com: més
gran, més petit; ordenació numèrica, més i menys, iguals, lateralitat...
|
||
E.I
|
Quantitat
i numeració.
|
Activitats
clic organitzades
en tres paquets adreçats a P3-P4 i P5. Per a
cada nivell hi ha un seguit d'activitats on es presenten els números (amb
sons) i es convida els alumnes a identificar, relacionar i escriure les
quantitats.
|
||
E.I
|
Seriació
de colors, formes i mides
|
Activitats clic agrupades en tres
parts, cadascuna d'elles en funció del nombre d'elements que constitueixen la
sèrie: dos elementos, tres elements i quatre elements.
|
||
CAPACITATS
BÀSIQUES
|
E.I/E.P/DA
|
Atenció-concentració, memòria, lògica, percepció...
|
Activitats de relacionar,
trencaclosques, sopa de lletres, lògica.
|
|
E.I
|
Orientació espacial, lògica, relació de conceptes.
|
Sis paquets d'activitats clic :
"Encaixos", "Troba l'altre tros!", "Què li
falta?", "Què ha canviat?", "Troba les diferències"
i "Pensa i relaciona".
|
||
E.I/E.P/DA
|
Percepció
visual (formes i colors), memòria visual i orientació espacial
|
Memori, colorejar segons model,
seguir els punts com el model, relacionar objecte i ombra.
|
||
EI
|
Entorn,
escriptura, numeració-quantitat, orientació espacial i música.
|
Activitat clic d'activitats sobre els
bombes: com vesteixen, quines eines fan servir, quins vehicles, com s'escriu
bombers i quins números hi ha en el telèfon d'emergències.
Inclou jocs, trencaclosques, una
cançó i la sirena del cotxe dels bombers entre d'altres coses.
|
||
E.I
|
Orientació
espacial, relacionar, raonament lògic.
|
Activitat clic, amb activitats de trencaclosques,
d'aparellar imatges iguals, d'aparellar amb les respectives ombres, i de
discriminar el diferent dins un grup.
|
||
E.P/DA
|
Percepció visual
|
Sobreposició de siluetes
|
||
EI
|
Percepció visual, orientació espacial.
|
Activitat clic en
la que s'han de relacionar diverses variacions d'un dibuix amb un joc
d'imatges en blanc i negre. Les variacions del dibuix s'obtenen mitjançant
canvis en la posició i orientació dels seus elements. La dificultat va
augmentant en cada paquet, afegint més elements als dibuixos i incrementant
la complexitat dels canvis.
|
||
EI
|
Orientació, memòria,
percepció visual.
|
Activitat clic amb trencaclosques que van incrementant el
nivell de dificultat.
Orientació: esquerra-dreta, identificant els dibuixos que
van en una o una altra direcció.
Memoritzar: sèrie de jocs de memòria que van augmentant la
quantitat de fitxes.
Trobar diferències. Una sèrie per a bons observadors
|
||
E.P/DA
|
Atenció-concentració
|
Buscar un element entre varis
|
||
TOTES
ETAPES
|
Diverses
|
Jocs en línea
|
||
E.P
|
Memòria i atenció
|
Memory game online
|
||
TOTES
ETAPES
|
Atenció i concentració
|
Activitats molt diverses. Les
activitats d'atenció i concentració són eines per treballar les habilitats
cognitives prèvies a molts dels aprenentatges curriculars que proposem als
alumnes dia a dia. L'execució d'aquestes habilitats els permetrà entrenar-se
de manera lúdica per als processos cognitius que se'ls plantegin.
|
||
E.I
|
|
Raonament i atenció. Conceptes matemàtics. Entorn i altres
diversos
|
Activitats classificades en els tres
nivells d'E.I per arendre jugant. Webs diverses.
|
|
E.P
|
memòria,
atenció, observació, percepció, intuïció, raonament
|
62
paquets d'activitats ( tres blocs que corresponen als tres cicles de
l'educació primària).
Cada paquet consta d'unes deu
activitats, on l'alumnat ha de posar a prova les seves capacitats, per així potenciar-les i millorar-les.
|
||
E.I
|
Orientació
espacial, reconeixement de formes i
colors, relació nombre-quantitat,
part-tot, mides, relació quantitats.
|
Activitats clic classificades per cursos (3, 4 i 5 anys)
|
||
E.i
|
Raonament
lògic (estructura i ordre temporal i espacial de sequències)
|
Activitats clic on s'han d'ordenar
seqüències de tres imatges en diferents situacions de la vida quotidiana.
El projecte està adreçat
també a nens i nenes amb necessitats educatives especials.
|
||
E.I
|
Associació, memòria, orientació a l'espai.
|
Activitat clic que té com
a centre d'interès les característiques d'un dau (forma cúbica, sis cares,
sis nombres...) itats d', etc.
|
||
PDI
|
TOTS ELS
NIVELLS
|
ALEXANDRIA(Biblioteca
de
cotinguts digitals per l’aula
desenvoluplada pel
Departament d'Educació)
|
Diversos
|
Permet pujar alguns tipus de materials
educatius digitals, com ara cursos Moodle, per facilitar la seva posterior
localització i intercanvi. És
necessari disposar de nom d’usuari/ària i contrasenya de la XTEC.
|
DIVERSOS
|
SUPORT A TOTES LES ETAPES
|
Medi natural
|
Webs per a treballar
diferents conceptes de Ciències Naturals (cos humà, animals, plantes,
dia-nit, mesurar per investigar, estalvi d'aigua...)
|
|
E.I
|
Descoberta entorn
|
Bloc amb
diversos recursos per a treballar diferents continguts i temes
|
||
TOTES ETAPES
|
Matèries diverses
|
|
||
EI
|
Entorn, noció de quantitat (de l'1 al
6), figures geomètriques (cercle, quadrat, triangle i
rectangle), lectoescriptura, música (audició)
|
Activitata
clic, centre d'interès dels pirates.
|
||
EI (3 ANYS)
|
Iniciació en l'ús
del ratolí i la mecànica del Jclic.
Entorn:
joguines
|
Dos
projectes d'activitats Jclic sobre el joc i les joguines. En els dos
projectes no hi ha cap botó, ni
comptadors, ni missatges... que facilita molt l'ús del programa a nens i
nenes de P3
|
||
SUPORT A TOTES ETAPES
|
Llenguatge, matemàtiques,
atenció-comcentració-memòria-percepció
|
Recursos molt
diversos (contes, consciència fonològica. Habilitats socials. Medi,
motricitat, pictogrames....
|
||
TOTES ETAPES
|
Diversos
|
Catàleg de sofward
educatiu (totes les àrees i etapes educatives)
|
||
NEE
|
Diversos
|
miRecursos web
|
||
TOTES ETAPES
|
|
Medi natural i social
|
Editorial Barcanova
coneixement del medi
|
|
C.M
|
Medi natural
|
Seres vivos y seres inertes, Los sentidos, El aparato locomotor ,
Los alimentos y el deporte , Los animales, Las plantas , Personas, animales y
plantas , La Tierra, el Sol y la Luna , Calendarios y relojes , El tiempo
atmosférico , El agua y la naturaleza
|
||
C.M
|
Medi social
|
El paisaje, La ciudad , El pueblo , El
ayuntamiento , El trabajo en el campo, La industria , Los servicios, Los
medios de comunicación , El paso del tiempo , El trabajo antes y ahora , Las
fiestas del año , El pasado del lugar donde vivo
|
||
E-I
|
|
Edu 365
|
||
E.I/E.P
|
Diverses matèries
|
Recursos per a
professorat i alumnat
|
||
NEE
|
Lectoescritura, Pictograma,
Competencia Comunicativa, Lenguaje icònico
|
article Article d'una revista
|
||
NEE
|
“RECOPILACIÓN
DE MATERIAL EDUCATIVO PARA EDUCACIÓN ESPECIAL” (article d'una revista)
|
Diversos
|
Elaboración,
análisis, organización… de materiales o actividades de aprendizaje de alumnos
y/o evaluación, aplicables directamente en clase, de carácter didácticamente
novedoso, así como para la evaluación de dicha aplicación.
|
|
E.I/ E.P
|
Llenguatge, medi...
|
Activitats diverses
(receptes, comprensió lectora....)
|
||
E.I
|
Entorn, colors, mides, orientació
espacial, quantitat, lectura
|
Activitats clic
entorn al dia de Carnestoltes.
|
||
E.I
|
Entorn, colors, mides, orientació
espacial, quantitat, sumes, lectura i escriptura.
|
Activitats clic
entorn a la Pasqua
|
||
TOTES ETAPES
|
|
Matèries diverses
|
Gran índice de materiales educativos en Internet para profesores,
padres y alumnos. Didactalia estructura, organiza
y pone a tu alcance una extensa colección de contenidos educativos.
|
|
C.I
|
Matèries diverses
|
Recull d'activitats
on-line que es poden utilitzar com a racó d'aula, per a reforç, per a fer amb
gran grup, etc...
|
||
ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
|
Diverses
|
Espai
d'intercanvi, col·laboració i treball amb l'objectiu de disposar
d'una gran xarxa on trobar material específic, recursos, enllaços, vídeos,
reflexions, presentacions... per atendre la diversitat. Tots els
recursos es presenten en format digital i persegueixen
l'objectiu de fomentar la integració de les TIC en els processos
d'ensenyament i aprenentatge a través de recursos interactius
|
||
NEE
|
Diversos
|
Un
portal d'aplicacions per a nens amb necessitats educatives especials
|
||
TOTES ETAPES
|
Diversos
|
Recursos,
llibres digitals...
|
||
TOTES ETAPES
|
Diversos
|
Recursos,
llibres digitals...
|
||
TOTES ETAPES
|
Junta de Andalucía (Averroes)
|
Diversos
|
|
|
E.I/ E.P
|
Diversos
|
Jugar
i aprendre
|
||
TOTES ETAPES
|
Matemàtiques i ciències
|
Diversos
recursos
|
||
TOTES ETAPES
|
Ciències naturals
|
Diversos
recursos
|
||
TOTES ETAPES
|
Diverses
|
Jocs en línea
|
||
E.I/ E.P
|
Diversos
|
Molts i diversos recursos. MOLT RECOMENABLE
|
||
E.I/ E.P
|
Diversos
|
Molts i diversos recursos. MOLT RECOMENABLE
|
||
E.I/ E.P
|
Diversos
|
Molts i diversos recursos. MOLT RECOMENABLE
|
||
TOTES ETAPES
|
Lectura
|
Per elaborar sopes de lletres. En anglès.
|
||
E.I
|
Matemàtiques, educación visual, lenguaje,
ingles, autoavaluació, entreteniments
|
Página web interactiva para los
más pequeños de la casa. Frosti es un perro gordinflón que mediante juegos
interactivos pretende de una forma entretenida y divertida enseñar o reforzar
diferentes temáticas para niños y niñas de 3 a 5 años
|
||
E.I/ C.I
|
Educació emocional
|
Relació entre les emocions i els
sentiments i la música, l'art, les expressions de les cares....
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hola Eulàlia,
ResponEliminatrobo interessant els recursos TIC que estàs compartint en el teu blog, poden ser d'utilitat a la resta de companyes i a les mestres. Molts dels recursos mencionats, jo també els he utilitzat per lectorecriptura i són molt útils. Molt bon recull de recursos, també m'agrada que hagis fet una petita explicació per poder fer més fàcil la consulta o la recerca. Seguim treballant.
Thanks for your share! beetalk iphone flappy dunk unblocked trình duyệt home.vn beetalk ios
ResponElimina